Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současní myslitelé evropské krajní pravice: komparativní analýza
Olšáková, Martina ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Guasti, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá politickým myšlením současných intelektuálních představitelů krajní pravice a také mysliteli, kteří postavili ideologické základy pro moderní krajní pravici. V první části práce jsou představeny základní pojmy, se kterými krajně pravicová scéna pracuje a také způsoby její organizace. Dále se práce zaměřuje na významné zakladatele krajně pravicového myšlení Julia Evolu, Oswalda Spenglera, Carla Schmitta a Ernsta Jüngera. Další část práce je věnována charakteristice současné krajní pravice, představení ideologických pilířů, představení francouzské Nové pravice a identitárního hnutí. V poslední části práce jsou zkoumány a komparovány názory na vybraná témata hlavních představitelů intelektuální krajně pravicové scény současnosti Alaina de Benoista, Guillaume Fayeho, Renauda Camuse, Dominiqua Vennera, Götze Kubitscheka, Markuse Willingera, Armina Mohlera, Alexandra Dugina, Franca Fredy a Tomislava Suniće. Práce si především klade za cíl popsat, jak se intelektuální krajně pravicová scéna snažila adaptovat a přizpůsobit své ideologické a politické myšlení tak, aby se stalo přijatelným ve společnosti a politickém prostředí po druhé světové válce a dále jaké jsou společné a rozdílné znaky vybraných autorů na téma liberalismu, multikulturalismu a identity.
Inkluzivní vzdělávání se zaměřením na žáka s odlišným mateřským jazykem
Štefková, Martina ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce "Inkluzivní vzdělávání se zaměřením na žáka s odlišným mateřským jazykem" je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je vypracována na základě odborné literární rešerše zvolené problematiky, ve které se autorka zaměřuje na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami z jiného sociokulturního prostředí, na žáka s odlišným mateřským jazykem, který je edukován na běžné základní škole. V úvodní teoretické části se autorka věnuje migraci, multikulturalismu a stručně zde představuje zemi, národnostní menšinu, odkud žák s odlišným jazykem pochází. K této tematice autorka zařazuje i vysvětlení k pojmům interkulturní identita, komunikace-jazyk a integrace cizinců. V druhé kapitole teoretické části "Inkluzivního vzdělávání" žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, se autorka zaměřuje na žáky s odlišným mateřským jazykem. Uvádí příslušné legislativní dokumenty a představuje zde pojmy, jako jsou bilingvismus, poradenská zařízení, podpůrná opatření a definuje personální pozici asistentů pedagoga. Autorka se dále věnuje v této části školským zařízením, klimatu školy, výuce multikulturní výchovy na školách, popisuje intervence při úskalích v inkluzivním vzdělávání žáka s odlišným mateřským jazykem v běžné základní škole. Druhou část teoretické práce uzavírá výběrem organizací, které se podílejí...
Literární text jako prostředek multikulturní výchovy v pedagogice volného času
SEDLÁČKOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá využitím literárního textu, jako prostředku multikulturní výchovy v pedagogice volného času. Teoretická část definuje multikulturalismus a s ním spojený pojem multikulturní výchovy, její detailnější rozpracování a zakotvení v kurikulárních dokumentech České republiky. Dále jsou uvedeny vhodné literární texty s multikulturní tematikou a vybrané výukové metody vhodné pro práci s textem v rámci volnočasové pedagogiky školních družin. Praktická část obsahuje sadu pracovních listů, které mají sloužit k rozvoji multikulturních kompetencí prostřednictvím literárního textu.
VÝVOJ IMIGRAČNÍ POLITIKY A IMIGRACE V AUSTRÁLII
Žáková, Samantha ; Janská, Eva (vedoucí práce) ; Pavelková, Lenka (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je popsat vývoj imigrační politiky a imigrace v Austrálii od doby prvního osidlování země po současnost. Analyzovány jsou jednotlivé vlny od roku 1778, tedy od kolonizace britskými usedlíky, přes imigraci spojenou se zlatou horečkou k mimo-britskému přistěhovalectví po druhé světové válce. Popisován je přechod od diskriminační politiky bílé Austrálie, od které se ustupovalo zejména po vzniku zákona o migraci v roce 1958, k multikulturní police. Multikulturalismus měl 2 odlišné přístupy, během padesátých let se jednalo o asimilaci imigrantů a následně v šedesátých letech o integraci přistěhovalců. Vláda Gaugha Whitlama definitivně zrušila politiku bílé Austrálie v roce 1973, multikulturní politika nahradila oba předchozí postoje. Probírány jsou vlády jednotlivých premiérů a změny jejich přístupů v rámci multikulturní politiky od sedmdesátých let 20. století do současnosti. Současný migrační a humanitární program, spolu s fungováním speciálního ministerstva pro imigraci a systémem víz jsou také součástí této práce.
Integration programmes for immigrant children in the Czech Republic and Great Britain
Tůmová, Lenka ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá imigračními integračními politikami a programy České republiky a Velké Británie. Hlavní důraz je kladen na integraci dětí imigrantů do společnosti a do škol. Práce je rozdělena na dvě části: každá z nich podává informace o historii a vývoji imigrace, o integračních politikách a o hlavních problémech, kterými se výše uvedené země zabývají a snaží vypořádat. Veškeré informace a data použitá v této práci pocházejí z nejnovějších zdrojů a výzkumů.
Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami
Andertová, Barbora ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
První část diplomové práce nazvaná " Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami" pojednává o některých termínech, týkajících se této problematiky. Dále se věnuje současné multikulturní situaci v České republice. Na toto téma jsem se zaměřila z hlediska významu spolupráce mateřské školy s rodinami a výhod multikulturní výchovy v mateřské škole s rodiči. Druhá část zahrnuje návrh třídního kurikula s multikulturním zaměřením v integraci s rodiči a jeho realizaci v soukromé anglické mateřské škole v Praze. Abstract: The first section of this thesis which is entitled "Multicultural Education in a pre-school with familial integration" starts by outlining the most common terms in this broad issue, followed by a current position of multiculturalism in Czech Republic. I focused on a topic in a sense of the co-operation between a pre-school and families from a multicultural view point. The second part includes a concept of the Multicultural Class Curriculum with familial integration and presents its realization in a privat English Pre-school in Prague.
Žáci - cizinci ve třídách 1.stupně ZŠ
Antoňová, Věra ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vzdělávání a socializaci žáků - cizinců ve třídách na 1. stupni ZŠ. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o vietnamské národnostní menšině žijící v Praze a na Chomutovsku, o právním ukotvení problematiky vzdělávání žáků - cizinců, o kompetencích učitele. Jsou shrnuty problémové otázky začleňování žáků - cizinců a význam multikulturní výchovy na 1. stupni ZŠ. Ve výzkumné části jsou shromážděny a vyhodnoceny zkušenosti učitelů se vzděláváním vietnamských žáků na vybraných pražských školách. Získané podnětné inspirace z výzkumu jsou doporučeny pro uplatnění při vzdělávání a socializaci vietnamských žáků v regionu Chomutovska. Abstrakt The thesis is focused on the education and socialization of schoolchild - foreigners in classrooms of primary school. In the theoretical section it summarizes the findings of the Vietnamese ethnic minority living in Prague and Chomutov, the legal anchoring of the education of schoolchild - foreigners on teacher competences. The thesis summarizes the problematic questions of inclusion of schoolchild - foreigners and the importance of multicultural education in primary school. In the research part it collects and evaluates experiences of teachers with education of Vietnamese students in some elementary schools in Prague. Information and...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.